Wykorzystanie wydarzeń sportowych w bezpośredniej komunikacji
Niespełna dwa lata temu przed zespołem Admotion zostało postawione zadanie zorganizowania kampanii dla Narodowego Funduszu Zdrowia. Działania promocyjne miały na celu promocję Zintegrowanego Informatora Pacjenta, który był nowym projektem NFZ pozwalającym na sprawdzenie historii świadczeń zdrowotnych, każdego pacjenta. Osoby zainteresowane rejestracją w ZIP(Zintegrowany Informator Pacjenta) musiały założyć konto osobiście w siedzibie klienta. Aby ułatwić proces rejestrowania i promocję systemu, Admotion zarekomendowało działania marketingowe podczas rozgrywek takich zespołów jak: ATOM Trefl Sopot, Trefl Gdańsk oraz Trefl Sopot. Wszystko miało miejsce w gdańskiej Ergo Arenie. Celem kampanii było zachęcenie kibiców, do dokonania rejestracji w ZIP. Dzięki temu eventowi, można w łatwy sposób pokazać jak wydarzenia sportowe mogą zostać wykorzystane w bezpośredniej komunikacji z klientem i jakie są tego efekty.
Łącznie działania promocyjne dotarły do 10 tysięcy osób. Podczas meczu Atom Trefl Sopot na Arenie było obecnych 2600 kibiców. Liczba kobiet względem mężczyzn rozkładała się po równo, natomiast jeśli chodzi o wiek to była to grupa osób w przedziale 30-59 lat. Na meczach Atom Trefl Sopot oraz Treflu Gdańsk(3300 kibiców) były obecne osoby z wyższym wykształceniem wykonujące prace biurowa. Dzięki temu eventowi mogły zaoszczędzić swój czas i zarejestrować się do systemu na Ergo Arenie. Ostatnim spotkaniem sportowych rozrywek był mecz Trefl Sopot. Wzięło w nim udział, aż 4100 osób, gdzie 80% stanowili mężczyźni. Tutaj wiek kibiców był trochę niższy, bo były to osoby z przedziału 18-40.
- Ekrany Led, dzięki którym informacja o akcji docierała do wszystkich kibiców
- Informacje Speakerskie, które zachęcały kibiców do udziału w rejestracji
- Hostessy z upominkami
- Artykuły promocyjne
- Sterowiec Reklamowy
Stoisko, na którym dobiegała rejestracja kibiców do ZIP’u składało się z Digital Signage, Systemu IT, pracownika obsługi klienta, ulotek informacyjnych oraz hostess, które rozdawały długopisy, balony oraz słodki poczęstunek w formie krówek.
- Podczas pierwszego meczu Atom Trefl Sopot, zarejestrowanych zostało 650 osób, przez co uzyskaliśmy konwersje na poziomie 25%
- Następnym był mecz Trefl Gdańsk, na którym zapisanych do bazy zostało 483 osób, skutkując 17,8% poziomem konwersji
- Ostatnim meczem, gdzie przeprowadzana była rejestracja to mecz drużyny Trefl Sopot, gdzie zarejestrowano 615 osób, dzięki czemu poziom konwersji wyniósł 18,6%
Czynnikami, które wpłynęły na sukces kampanii była na pewno intensywna ekspozycja komunikatów o możliwości rejestracji w miejscu wydarzenia oraz bezpośrednie wyjście z działaniami promocyjnymi do obiorców. Również nie można pominąć, integracji systemu IT klienta w miejscu wydarzenia, dzięki któremu wszystko przebiegło szybko i sprawnie.